Garanti Bankası Mağduru – 1

Ali İhsan Tükenmez

Sevgili arkadaşlar ben bir çok mail grubunun moderatörüyüm veya üyesiyim bu olayı Milletin Meclisi,Türkiye İnternet topluluğu ve Turkey high tech e-mail gruplarında duyurdum.. Olayın Detayı aşağıdadır..: 5549 6008 8185 1012 nolu Bonus kredi kartını yaklaşık olarak 2000 yılından bu yana alışverişlerde ve sıkıştığımda ATM’lerden nakit çekmek suretiyle kullanmaktayım. Maaşımı başka bankadan aldığım için kredi kartıma ait internet şubesini de sadece kart harcamalarımı ve ekstre bilgilerini izlemek ve kontrol etmek amacıyla kullanmaktayım..İnternet şubesi ile ilgili olarak cep bankacılığı ve internet havalesi yapılması konularında bankaya asla yetki vermedim. Bu güne kadar bu hesapla ilgili olarak internet üzerinden her hangi bir internet havalesi veya cep bankacılığı işlemi tarafımca gerçekleştirilmemiştir. Kredi kartını kullanıma kapatmak amacıyla 08.03.2005 tarihinde kredi kartı hesabıma …. nolu bankomat hesabımdan 1400 ytl havale yaptım…Amacım son ekstreninde gelmesinden sonra güvenlik açısından zaafı bulunan kredi kartını iptal ettirmekti. Bu arada netten hesabımı izleme fırsatım olmadı..aniden çalıştığım kurum (TPAO) tarafından görevlendirilerek, 16.Mart.2005 tarihinde gece otobüsle WİN fuarına katılmak üzere İstanbul’a hareket ettim. 22 Mart 2005 tarihinde de Kocaeli Üniversitesi tarafından düzenlenen Deprem sempozyumuna katılmak üzere İzmite geçtim..Deprem Sempozyumunu izlerken 24.03.2005 günü saat 10:30 sularında cep telefonumdan (535 4097653) arandım..Arayan Garanti Bankası Ankara Bulvar şubesinden bir bayandı..Bana kredi kartımın şifresinin çözülerek 1300 ytl çekildiğini haber verdi ve haberim olup olmadığını sordu.. Bende kendisinden ne yapmam gerektiğini sordum.. Sağolsun yol gösterdi Bankanın Teftiş Ünitesi tarafından olayın izlendiğini ve fark edildiğini, gerekli itirazın tarafımca yapılması gerektiğini ayrıca en yakın Garanti bankası Şubesine uğrayarak itiraz etmem gerektiğini bildirdi..bende kendisine teşekkür ettim..ve sempozyumu yarım bırakarak kaldığım otelden kent merkezine gittim. İzmit şubesine uğradım. İtiraz başvurusunu yazılı olarak yaptım ve sözkonusu kişiler hakkında hukuki işlemlerin yapılmasında özellikle dilekçemde belirttim. Şubedeki bayan tarafından hesap hareketlerini izleme listesi verildiğinde tam bir şok yaşadım. Hırsızlığın başlangıç tarihi 11.03.2005 olarak gözüküyordu ve olay bankanın teftiş birimi tarafından izlendiği ve farkedildiği halde 13 gün sonra bana bildiriliyordu. O arada tekrar cep telefonumdan Ankara’ dan Bulvar Şubesinde arandım ve banka yetkilisi bayan tarafından kredi kartımın kullanıma kapatılması gerektiği uyarıldı bende ona onay verdim ve bana ve eşime ait kartlar kullanıma kapatıldı ki otele olan ödememi, kredi kartım olmadığı için nakit olarak gerçekleştirdim. Görevim gereği 24.03.2005′ de tekrar İstanbul’ a döndüm ve 27 Martta da Ankara ya geldim.Olayın şokunu atlatarak, 28.03.2005 pazartesi günü Bankanın Teftiş birimini işyerimdeki resmi hattan aradım. Karşıma çıkan şahısla görüştüm ve ikinci şoku yaşadım. Görevli şahıs söz konusu olayı savcılığa benim bildirmem gerektiğini, Bankalarının hiçbir sorumluluğu kabul etmediğini bildirdi..Bende kendisine bankalarının müşterilerini hırsızlarla baş başa bıraktığını ve müşterisini mağdur ettiğini hatırlattım. Bunun üzerine aynı gün Bankanın Genel Müdürlüğüne, Haklı Müşteri Hattına ve Ankara Bulvar Şubesine itiraz dilekçemi işyerinden 28.03.2005 tarihli olarak faxladım. İtiraz dilekçemde toplam 3244 ytl tutan internet işlemine itiraz ettiğimi belirttim, özellikle sözkonusu havaleleri ve işlemleri gerçekleştiren kişi veya kişilerin detay bilgilerinin tarafıma yazılı olarak verilmesini ve ilgili kişiler hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunulmasını talep ettim.Bu güne kadar maalesef taleplerime yazılı bir yanıt alamadım..Sadece 29.mart.2005 tarihinde cep telefonumdan Bankanın Haklı Müşteri hattında görevli olduğunu belirten bir bayan tarafından hırsızın hesaba girdiği ip noları tarih bilgileri ile bana iletildi. Bu bilgilerin de yetersiz olduğunu da Türk Telekom Bilişim Ağları Dairesindeki yetkili arkdaşlarımla yaptığım görüşme sonucunda anladım..Söz konusu tarih bilgisiyle birlikte saat ve dakika bilgisinin de verilmesi gerektiği şeklinde uyarıldım. Sonuçda hırsızlığı yapan şahısların izine netteki şikayetimvar.com sitesinde Garanti bankası ile ilgili şikyetleri tek tek incelerken rastladım..

Bir Cevap Yazın

