Garanti Bankası Mağduru – 2

GARANTİ BANKASI Soyguna Engel Olamadı

Melek Özaslan 08 Mart 2005 05.03.2005 tarihinde bilgim dışında internet şubesi hesaplarımda hareketler olmuştur. Olayların gelişmesi aşağıdaki şekildedir; 05.03.2005 tarihinde Garanti Bankası’ndan 0555 301 XX XX no’lu cep telefonuma 16:30’da “müşteri numaranız 9115076, internet şubesi şifreniz ve parolanız tanımlanmıştır. Sorularınız için 4440333 alo garanti” diye mesaj geldi. Ardından yine Garanti’den 16:33’te “CepBank’ ınız tanımlanmıştır. İşlem yapmaya hemen başlayabilirsiniz. Garanti Bankası” mesaj geldi. Bu mesajın üzerine hemen internet bankacılığına girmeye çalıştım ve giremedim. Hemen 444 0 333’ü aradım ama ulaşamadım. Şirket için kullandığımız 4440339 no’lu provizyon servisinde kayıp çalıntıya bağlamalarını istedim ve bağladılar. Olayı anlatırken tekrar bir mesaj daha geldi 16:37’de 3333’ten “5356090934 no’lu cep telefonuna CepBank ile 100 YTL gönderildi. 7 gün içinde Paramatik’lerden kartsız çekebilir. İşlem referansınız 0516334. Bu mesajı aynen müşteri hizmetlerindeki kişiye ilettim ve “bu paranın çekilmesine müsaade etmeyin. Hesaplarımı ve kredi kartlarımı hemen kapatıyorum” dedim. Bunun üzerine yetkili kişi beni beklemeye aldı, bu bekleme süresi yaklaşık 10 dakika sürdü. Daha sonra bana müşteri hizmetleri cep telefonunuzdan iptal_0516334 yazıp 3333 gönderin denildi. Hemen mesajı gönderdim. Ama işlem gerçekleştirildiği için iptal işlemi yapılamaz diye 3333’ten mesaj geldi. Aynı gün içinde merkez ile HMH ile görüşmelerim oldu son olarak bugün (Pazartesi) sabah Işıklar şubesine gidip 5 Mart günü yapılan işlemler ile ilgili bilgiler aldım. Bu bilgilere göre 05.03 günü ve yaklaşık aynı dakikalarda benim yapmadığım; 1- Kredi kartından hesabıma 89 YTL nakit avans aktarımı olmuş. 2- Hesabımdan 5356090934 no’lu telefona cepbank ile 100 YTL gönderilmiş ve bu 100 YTL aynı dakikalarda çekilmiş. 3- 5356090934 no’lu cep telefonuna 21,50 YTL’lik kontör gönderilmiş.

Bu 3 işlemi ben Melek Özaslan olarak şahsen yapmadım, yapılmasına da engel olmaya çalıştım. Ancak banka işlem yoğunluğundan ve merkeze ulaşmama rağmen merkezin yetersizliğinden, engel olamadım. Bu yazıyı Garanti Bankası’na geçtikten sonra Garanti Bankası beni aradı ve benim savcılığa başvurmam gerektiğini söyledi. Bu konuda bankanın kendi araştırma yapması gerektiğini düşünüyorum.

Bana gelen mesajlar “Garanti Bankası” görünümünde geliyor. Bankaya bunu söylediğimde “biz Garanti Bankası olarak böyle bir mesaj göndermedik” deniyor. Mesajlar telefonumda kayıtlı. Ve bu şikayet hırsızın izini bulmama neden oldu. Zeynep Çömlekçi hakkında İzmirden bir ihbar gelmişti…verilen cep numarası da şebekeye aitti. İzi takip ettiğimde bir kolunun İstanbul’ da bir kolunun İzmir’ de Adana’ da ve Ankara’ da olduğunu fark ettim.. Hemen ilgili sigorta şirketinin personel müdürü ile temasa geçtim…Kadıncağız sağolsun bilgileri teyid etti ve bana Savcılık veya Emniyet kanalı ile bu bilgileri vereceğini söyledi..isim benzerliği olabileceğini ima etti..bende teşekkür ettim..ve olayın asıl zanlısının mail adresine sürekli mesaj attım..hep kaçamak yanıt verdi..üstelik işyerindeki telefonundan aradım..en vurucu olay burada oldu..

Santraldeki bayan sizi Mustafa Bey yok Zeynep hanıma bağlıyorum dedi ki benim jeton hemen düştü..benim hesabımdan kontör alınan bayanın adı da Zeynepti..oda kaçamak konuşunca şüphelerimde haklı olduğumu anladım..bunlar bir şebekeydi..son durumda her nekadar savcılığa başvurumdan bir sonuç alamamış olsam da..ancak banka beni başıma gelen olayları email ile duyurmamdan ötürü bankalar kanununa muhalefet etmekten savcılığa vermiş..onun savunmasını hazırlıyorum, bu konuda :

1- Topluca bir hukuk kurumu ile birlikte anlaşarak banka aleyhine dava açmalıyız

2- Tüketici koruma dernekleri ile sesimizi duyurmalıyız

3- BDDK ve TBMM den maalesef ettiğim müracaatlardan bir sonuç alamadım..BDDK bankayı savunan bankanın görüşünü yansıtan bir yazı yazdı o kadar

4- Kredi kartı kullanımının önüne geçmek bankalar için en ağır cezadır ve uyarıdır..Öncelikle bu konuda herkes gönüllü olarak çalışmalı ve kamuoyunu bilinçlendirmelidir ki bankanın beni savcılığa vermesinin en büyük nedeni de kredi kartı kullanımının tüketici aleyhine olan maddelerinin düzeltilmesini istememdir.

Önerilerinizi bekliyorum Saygılarımla

Ali İhsan Tükenmez
Email: tukenmez@tpao.gov.tr
Cep: 535 4097653

6 Comments »

  1. 1
    tezcan söbü Says:

    sayın garanti bankası benim ak bankası iş bankası ing bankası + garanti bankasına kredi borçlarım var ben maaşımı garanti bankasından alıyorum ve ben borçlarımı kapatmak için kredi talebinde bulunmak istiyorum 13 bin tl kredi almak istiyorum ve maaşımdan kesilmesini istiyorum garanti bankası müdürlüğüne saygılar… ben magdurum

  2. 2
    serkan Says:

    sizin bankanız öyle bir alt yapıya sahipki calışanlarınız yada 9000 nolu hatta ki zeynep yada her neyse olan kişi hesabımda yatırdıgım parayı kredi kartına yatırılmamış hesapda bekletilmiş
    cok komik bir cavap verildi bana
    zeynebin terbiyesiz tavırları ve hesabımda yapdgı benden habersiz işlemlerden dolayı bankanızıkınıyorum ve bütün forum sitelerine gün icerisinde garantinin elemanı ve garanti hakkında yapılan bu olumsuz davranışdan dolayı yazılar yazıyorum. bankanızın calışanlarının hesabımda yapdıgı oynama sonucunda beni nasıl magdur ettiginizi anlatıyorum
    elimden ve ömrüm yettigince sizlerin yapdıgı aleveradalavera işi anlatacam
    545 867 08 78
    benim no
    kredi kartımın ayın 8de son ödeme tarihli
    8de ödedgim kredi kartı borcu dekontu halen elimde o zeynep denilen o kadın kredi kartı borcunu ödedigim halde dekontu oldugu halde parayı askıya almış hesapa yatırdıgım parayı benden habersiz geri cekmiş….buyüzden bende 10nuda hesabımı tamamen kapattım sizin calışanlarınız ve bankanızdaki lackalık ve hesapların güvensiz olusundan tamamen kapattım bana yapılan haksızlık o zeynep yada her kimsenin kendisinden cıkmasın allah onun cocukları yada akrabasındaki sevdiginin cocuklarından cıkarsın fazlasıyla
    elimin ve zamanın yettigince sizlerin bu yaptıgı haksızlıgı her yerde dile getirecem
    saygılarımlar
    güvensiz ve hesaplarımda oynuyanların bankası garanti degil GARANTİSİZ VE GÜVENSİZ BANKA

  3. 3
    asiye Says:

    ben bankaya hukuk davası açtım haklı oldugum için sonuna kadar gitçem marmaris subesi yapmış dediler sonrada telefonla yapılmış dediler kesinlikle yalan ses kaydımı bulup mahkemeye göndersinler adamsalar ses kaydımı dinletin dedim onuda kabul etmediler

  4. 4
    sine taşkıner Says:

    ben 2007 yılından bankanızdan bir arkadaşa 1000 tl ihtiyaç kredisi kendi adıma çektim ödemeler düzenli ödendi son üç ay kendisi rahatsızlanınca 180 tl biraz gecikme oldu.bankanız tarafından beni aradılar ve bende bu parayı yatırdım.Ancak şu an kendim devlet memuru emeklisiyim ben şu an 1000 tl nakitte ihtiyacım var çekemiyorum 180 tl için sizin bankanız yüzünüzden hiç bir bankadan para çekemiyorum beni mağdur ettiniz.

  5. 5
    kübra Says:

    bana arantiden msj geliyo borcunuz var son ödeme tarihi falan ama benim garanti bankasıyla hiç çalışmam olmadı kart falanda almadım nedir bu msjlar?

  6. 6
    ali ihsan Says:

    Bu şikayeti yapan arkadaş lütfen kendi adı telefonu v e email adresi ile yapsın neden benim adımı adresimi kullanıyor şiddetle kendisini kınıyorum..evet bende mağdurum ve şikayetin sonundaki önerilerde bana ait..lütfen haklı olduğumuz yerde haksız duruma düşmeyelim..Bnaka ile uğracakasanız bir hukuk ordnuz olması grekir selamalar ali ihsan


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

